2010. március 9., kedd

Hétvégén indul a Cirkusz! (L)

Mai bejegyzésem témája - a címből is láthatóan - az az örvendetes tény, hogy a november közepe óta tartó kínkeserves böjt végre valahára véget ér. A hétvégén újra felbőgnek a motorok, csikorognak a kerekek, a levegőben száll majd az üzemanyag bódító illata - egy szó mint száz, újra világ körüli útjára indul a világ talán legnépszerűbb cirkusza: március második hétvégéjén kezdetét veszi a 2010-es Formula 1-es világbajnokság.
Van, aki távozott a mezőnyből a szünetben, régi motorosok térnek vissza, és újoncokat is láthatunk - és ez igaz mind a pilótákra, mind a csapatokra.
Most elöljáróban tekintsük át, hogy mely 12 csapat és 24 versenyző vág neki idén a pontokért folytatott száguldásnak!

Vodafone McLaren Mercedes
     01 Jenson Button
     02 Lewis Hamilton
Mercedes Grand Prix
     03 Michael Schumacher
     04 Nico Rosberg
Red Bull Racing
     05 Sebastian Vettel
     06 Mark Webber
Scuderia Ferrari
     07 Felipe Massa
     08 Fernando Alonso
AT&T Williams F1 Team
     09 Rubens Barrichello
     10 Nico Hülkenberg
Renault F1 Team
      11 Robert Kubica
      12 Vitaly Petrov
Force India F1
      14 Adrian Sutil
      15 Vitantonio Liuzzi
Scuderia Toro Rosso
      16 Sébastien Buemi
      17 Jaime Alguersuari
Lotus Racing
      18 Jarno Trulli
      19 Heikki Kovalainen
HRT F1 Team (Hispania Racing Team)
      20 Karun Chandhok
      21 Bruno Senna
BMW Sauber F1 Team
      22 Pedro de la Rosa
      23 Kamui Kobayashi
Virgin Racing
      24 Timo Glock
      25 Lucas di Grassi


Sok szempontból érdekes, és némileg botrányos holtszezonon vagyunk túl. Sokak szerint nagyon "elüzletiesedett" a sport - már nem a versenyzés, vezetés élményéről, a konstruktőrök versengéséről és a száguldásról szól az F1, hanem a pénzről. A szünetben jöttek-mentek a csapatok, hol az egyik jutott csődbe, hol a másik zárta be a gyárat, adták-vették az istállókat. A magam részéről nem jósolok túl nagy szerepet a pontokért folyó küzdelemben az újonc csapatoknak, még a módosított pontskála szerint sem, ahol már az első 10 pilóta teljesítményét jutalmazzák világbajnoki egységekkel.
A pilótapiacon a legnagyobb szenzációt mindenbizonnyal Michael Schumacher visszatérése jelentette - e mellett eltörpült Alonso Ferrarihoz való szerződése, és hogy a nagy bajnok, Ayrton Senna unokaöccse, Bruno is versenyzői üléshez jutott.
A szabálymódosítások is megkavarhatják egy kicsit a dolgokat: idén tilos a tankolás, így az autók az egész verseny folyamán megközelítőleg egyforma súllyal futnak majd, kérdés, hogy a lágyabb keverékű gumik hogy bírják majd a terhelést egy esetleges hosszabb etapon.
Az időmérő rendszere annyiban módosul az elmúlt évekhez képest, hogy a Q1 20 perce után a leglassabb 7 versenyző búcsúzik, a 15 perces Q2 után újabb 7 kieső lesz, hogy a Q3-ban a legjobb 10 pilóta mérhesse össze az erejét. Megtankolni az autókat a versenyre csak a kvalifikáció után kell, viszont azzal a gumiszettel kell rajtolniuk a fiúknak vasárnap, amivel az edzésen a legjobb idejüket futották.

Azt hiszem, izgi szezonnak nézünk elébe... Hmmm... =D=D


 http://images.gpupdate.net/large/146885.jpg McLaren   http://images.gpupdate.net/large/147721.jpg Mercedes

http://images.gpupdate.net/large/146956.jpg RBR          http://images.gpupdate.net/large/147690.jpg Ferrari

http://images.gpupdate.net/large/147660.jpg Williams     http://images.gpupdate.net/large/147702.jpg Renault

http://images.gpupdate.net/large/146938.jpg Force India  http://images.gpupdate.net/large/146868.jpg STR

http://images.gpupdate.net/large/147649.jpg Lotus          http://images.gpupdate.net/large/147697.jpg HRT

http://images.gpupdate.net/large/146882.jpg Sauber       http://images.gpupdate.net/large/146952.jpg Virgin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése