2013. május 19., vasárnap

Eurovision Song Contest 2013

Sziasztok!

Eljött hát május, már túl vagyunk az Eurovíziós Dalfesztivál két elődöntőjén, hamarosan kezdődik a döntő.
Addig elmesélem, hogy a keddi elődöntőt nem láttam élőben, mert aludtam. :$ xD Csütörtök hajnalban néztem végig; nem tudtam aludni, gondoltam, bepótlom a lemaradást. :D A csütörtökit már sikerült élőben nézni, és remélhetőleg a finálét is túlélem. :D


Nagyon tetszik a bevezető. Ötletes a kisfilm, ahogy a kis hernyó megszületik Bakuban, majd egész Európát bejárva megérkezik Malmőbe, bebábozódik, és kikel az idei ESC szimbóluma, a pillangó.
Egyébként ez a pillangós theme nagyon sok kritikát kapott, nekem sem tetszett először, de így akció közben nagyon bejövős. És a We are one szlogen sem olyan rémes, mint amilyennek elsőnek tűnt.

A megnyitó az arénában nem rossz (btw, Avicii zenéjétől többet vártam), de a csütörtöki elődöntőt nem tudják semmivel felülmúlni. Az hatalmas volt a BMX-esekkel, deszkásokkal.

Ez az olimpiás bevonulás érdekes volt.

Petra ruhája most nem tetszik. Szeretem a rózsaszínt, de ez túl durva. :'D

Na, lássuk a medvét! Jönnek a dalok.

Franciaország: A nagy öt egyike, így most látom-hallom először. (Bár letöltöttem az összes versenydalt tartalmazó CD-t, nem hallgattam meg, csak 4 számot ismerek a mezőnyből.) Franciául énekel a hölgyike, amivel helyből elvágta magát nálam. Egyébként a haja is hülyén áll, a fülbevalója is csúnya, ez a ruhának csúfolt borzalom meg mi rajta? Felejtős.

Litvánia: Az első elődöntőn nem igazán ragadott meg ez a dal. Nem éreztem volna hiányát, ha nem jut be. Második hallásra sem ért a lelkemhez.
De még mindig szakadok rajta. XD Liam. XD Behaltam a tweetjén. :D 

Moldova: Ebben a látvány az, ami bejövős. Tök jó, hogy a csaj szoknyájára is vetítenek, így része lesz a grafikának. De a ruci felső része olyan botrányosan rossz, hogy akár a Jedward is tervezhette volna. :D A dal eleje nem tetszik, de a refrén után meg lehet szokni. És nem zavar, hogy nem angolul van, ami külön jó pont.

Finnország: Ez tetszik. :D És juj, a következők a spanyolok lesznek! *-* A Marry Me nem a legrosszabb dalok közé tartozik, és tetszett ez a bevállalós leszbi csók a végén. :D (Btw, ezen a törökök annyira felháborodtak, hogy nem is közvetítik a döntőt, LOL xD) Örülök, hogy az utóbbi 2-3 év altatói után végre egy ritmusosabb, táncolósabb produkciót küldtek. Krista hangja nagyon jó.

SPANYOLORSZÁG: Jesszus, Raqu nagyon hamis. DE a ruhája cseszett jó. :D Szerintem nagyon izgult, azért remegett ennyire a hangja. Na és persze, ő sosem volt túl erős élőben, de nem is ezért szeretjük a Morfeo-t. :D xD <3 A második próbájukról láttam videót, úgyhogy láttam, hogy a díszlet egy darabja majd Raq érintésére kezd felemelkedni, ez nagyon tetszett. És hogy a világító bigyuszok sárgák, Raq rucija pedig szintén sárga, tök jól passzol. :D A bevonuláskor fekete szerkóban volt, csodálkoztam is, hogy miért változtatták meg, de ezek szerint átöltözött. :D És a próbán még nem énekelte az utolsó "contigo hasta el final"-t angolul "with you until the end"-nek, és nem értettem, hogy ha a dal összes többi része spanyolul hangzott el, miért kellett egyetlen sort angolul besúvasztani, de nem volt rossz. :)
Bármi legyen is a szavazás eredménye, én mindvégig mellettük vagyok, if you know what I mean. :) :D Évek óta imádkozom minden létező felsőbb hatalomhoz, hogy legyen ott az ESDM az Eurovízión, és most végre ott vannak. :) Végtelenül büszke leszek rájuk, akkor is, ha az utolsók lesznek. :') <3 Hatalmas élmény egy előadónak ott lenni egy ESC-en, és nagyon örülök, hogy megadatott nekik, és hogy láthattam a kedvenceimet egy ilyen nívós műsorban. :)

Belgium: A dal eleje nagyon langyika, de a refrén egészen fülbemászó. Csak a lassú részek... ezzel volt problémám már az elődöntőn is. Nem tudok vele mit kezdeni. Nem szeretem a lassú dalokat, ez van. Végül is, kólával elmegy. :D

Észtország: Lassú dal, lassú dal... #NoMeGusta Bár amúgy szép a lány, és a hangja is. Anyanyelvén énekel, jó pont, és már kedden is tetszett, hogy fekete-fehérben kezd a kép, és csak a refrénnél vált színesbe. Ettől függetlenül nem szavaznék rá.
Mikor először hallottam, azon gondolkoztam, hogy te jó isten, ezt a nyelvet beszéli Kevin és Sten? O.o Szent ég! :D XD

Fehéroroszország: "A saját lábaiba öltözött" lánykát nem tudom dicsérni. Tudtam volna hiányolni ezt a dalt a döntőből. Ebből a produkcióból semmi nem tetszik. Az, hogy van a lánynak hangja, csak egyszer nyilvánul meg, a kitartott hangnál. Ennyi.

Málta: Ez a produkció nagyon aranyos. :D A dal nem tetszik különösebben, de valahogy olyan hangulatos nézni az egészet. És nagy pirospont, hogy a doktor úr kontaktol a közönséggel: pacsizik a küzdőtéren álló néppel, amikor a színpadon szaladgál. :)

Oroszország: Utálom az oroszokat, úgyhogy ezt inkább hagyjuk is. :D Nem tudom elfogulatlanul megítélni a produkciót.
Nagy kár, hogy pont az oroszok dala ez, mert egyébként nem is lenne elviselhetetlenül rossz.

Németország: A Cascada név sokat mond a szakmában, én is megvesztem pár éve az összes számukért - és még most is meghallgatom őket. De a Glorious nem egy olyan ütős dal, ami esélyes lehet a győzelemre. Nem a legjobb Cascada-nóta, amit hallottam. Ennél ezek a srácok tudnak milliószor jobbat is.

Örményország: Ezek a gyerekek nem különösebben kötik le az ember figyelmét. Számomra elég unalmas volt az egész. Nem igazán tetszik a daluk. És ezen a kiejtésen már csütörtökön is kiakadtam... lónli plánet, ó máj gád! Ha valaki angolul akar énekelni, fogadhatna egy angoltanárt.

Petra a színpadon gyönyörű ruhájában. :D Ideje, már épp kezdtem beleunni az egészbe. :D Jót tesz egy kis felüdülés. :D
Ezek az EBU szóvivős paródiák nagyon viccesek. XD

Hollandia: Sokan nagyon odavannak ezért a dalért, amit nem tudok hová tenni. Nekem egyáltalán nem tetszik. Sem a hangszerelés, sem Anouk hangja, sem a szöveg nem jön be.

Románia: Óóóóóóóóóóóóóó.... XDDDDD Mikor csütörtökön az eredményhirdetésnél a románok is továbbjutottak, Kinga csak annyit jegyzett meg, hogy így már érthető sziAlex döntőbe kerülése is. Valahol egyet kell értenem vele. :D Rémes ez a vinnyogás. Feltette az i-re a pontot borzalomban csütörtökön. De most is, már a show közepén.

Nagy-Britannia: Komolyan nem tudom, miben reménykednek a britek már évek óta. Miért nyugdíjasokat küldenek, ilyen nekik való, altató stílusú számokkal? Más nem ér rá, vagy mi van? I'm not impressed.
Könyörgöm, jövőre küldjék a Lawsont! *-* Akkor tuti nem élném túl a versenyt, annyi orgazmusom lenne. xD Andy zseniális szövegeket ír, a srácok nagyszerű zenészek (és még jól is néznek ki), tuti, hogy szavaznának rájuk. :)

Svédország: Ebből a srácból én csak annyit látok, hogy Jedward-stílusú haja van. :D A dala amúgy nem lenne rossz, csak mellőzhetné ezt a vinnyogást, mert borzasztó kiábrándító. A vége meg valahogy olyan "hirtelen".

Magyarország: Nos, hát... ByeAlex, Wéber Helga, Kővágó Dani és a Kedvesem. Az elődöntőn megdöbbentő volt hallani, hogy már a dal kezdetekor (és az első refrén után) tapsolt és éljenzett a közönség. Ekkor gondoltam, hogy ebből akár még továbbjutás is lehet, de nem vettem komolyan. Egy petákot nem tettem volna rá, hogy tényleg bejutunk a fináléba. :D Egyébként nem értettem, hogy miért volt a gitáros srác előtt is mikrofonállvány, hiszen egy kurva hangot nem énekel egész idő alatt, szerencsére azt most elszedték onnan. :D Pirospont Alexnek, hogy svédül köszönte meg a figyelmet.

Dánia: Az Eurovíziós okosoknál nagyon nagy favorit ez a szám, de engem elsőre nem vett le a lábamról. A végére már kezdett beszippantani az elődöntőn, de ez csak az utolsó refrén volt, előtte nem éreztem benne semmi extrát, és a végén is csak nagyon halványan.
Előtte kettővel a szlovén dal volt, és míg ezt néztem-hallgattam, azon gondolkoztam, hogy az egy nyerő dal lehetne, ha a dán lány énekelne a szlovén zenére. :D
A döntőn ugyanez a langyoska érzésem van, azzal a különbséggel, hogy így második nekifutásra már nem csak a legvége tetszett, hanem kb. a közepétől, de még így is nagyon hiányolom az elejét. Szerintem egy ESC-győztes dal olyan legyen, ami az első másodperctől kezdve lebilincsel - és ez nem olyan. Úgyhogy nem örülnék, ha tényleg ez nyerne. Habár nagyon gagyi számok vannak idén, és ez még a jobbak közé tartozik, ezért valamilyen szinten megérteném.

Izland: Hát, ez egy borzalom. Tizenöt másodperc telt le a dalból, de már a következőt várom. Ez az elődöntőn is így volt, és most sem került közelebb hozzám.
2009-ben nagyon tetszett az izlandi dal, az Is It True?, azt a mai napig hallgatom időnként, de azóta nem tudtak nekem semmi jót mutatni az izlandiak.

Azerbajdzsán: A tavalyi házigazdák idén erős dalt küldtek. Attól függetlenül tetszik, hogy lassú, ami nagy ritkaság. Nagyon bejön maga a színpadi produkció is, a csávóval azzal az üveg búrában. Mikor először megláttam, kicsit az ESDM Cochar című klipje jutott eszembe róla, abban énekel Raq és Nek ilyen akvárium-szerű izékben. :D Persze ez teljesen más. Kemény ez a mozgásszínházas cucc. Roppant látványos.
De azért bebaszna, ha jövőre megint a tavalyi helyszínen lenne. :D

Görögország: Ez aztán tényleg rémes. Jutottak volna be inkább helyettük a svájciak, az egy aranyos produkció volt. Részemről lemondanék az ingyen piáról. :D Na, hogy valami jót is kiemeljek, jó volt, amikor a hangszerek széleit kivilágították. :D

Ukrajna: A dal a közepétől már nem olyan rossz. Csak azt nem értem, hogy miért kezdődik idén az összes dal lassan, hogy aztán az első refrén előtt vagy után kapja meg a normál ritmusát? Ezért nem tetszett először a Contigo hasta el final sem, pedig én aztán tényleg vérbeli ESDM-fan vagyok. Vissza az ukránokhoz: a csaj nem ronda, a ruha nem tetszik. Ez az állandó mutogatás sem. Ez a hatalmas ember meg az elején.... :D Ijesztő. :D

Olaszország: #NEM.
Ha már muszáj ilyen nagyívű balladáknak lenniük a döntőben, inkább lenne itt a ciprusi nőci, ő gyönyörűen énekelt, szép volt, és baromi jó volt a ruhája. :D

Norvégia: Ez egy furi dal. Amikor elkezdődött, még ilyen WTF? érzésem volt, de aztán a refrénnél egész jó dolog bontakozik ki belőle. Ez a ruha rémes. És az is, ahogy a leányzó táncikálni próbál benne.
A látvány összességében nem rossz. Az ilyen kék háttérről mindig Kati 2011-es produkciója, és az ikrek tavalyi fellépése jut eszembe. :D De azt a szökőkutat úgysem tudja überelni soha, senki. :D

Grúzia: Ez is a "nemár" kategória részemről. Akár a tavalyi győztes dal szerzője írta, akár nem, ez nem nagy durranás (megjegyzem, az alufóliát is utáltam).
És most kezdem nagyon érezni, hogy már unom az egészet. :D Az első elődöntőn 16, a másodikon 17 dalt már végignéztem, most meg 26 nóta van az étlapon... Lehet, hogy át kellene gondolni ezt az Eurovíziós koncepciót, mert elég altatós egy idő után... Jönnek a dalok, egyik a másik után, végeláthatatlanul, már azt sem tudja az ember, ki kivel van. xD

Írország: És most érzem megint pusztítóan, hogy mennyire hiányoznak az ikrek. :'( John és Edward igazi színfolt az Eurovízión, akár szeretik őket, akár nem, ezt nem lehet megkérdőjelezni. :D Miután Ryan megnyerte a Eurosong-ot, így övé lett a jog, hogy Malmőbe utazhasson, meghallgattam a dalt, és megnéztem a klipet. Halvány közepesnek ítéltem meg, és ez az elődöntő alatt sem változott meg - és most sem.
Egyébként a magyar, a német, a spanyol és az ír dal nem volt csak számomra ismeretlen, a többit mind a versenyen hallottam először. :D

És vége, hála az égnek most már. :D

Loreen nem hiányzott a színpadról... -_-"

Éééés a szavazás lezárult.

Ez a bejátszás Svédországról nagyon humoros volt megint. :D "Ne aggódj, kisgyermek" - Don't You Worry Child. XDDDDDDDDDDDDD Megőrülök. xD
Jól megcsinálják a svédek a hangulatot.

Petra énekel Svédországról - mint egy kis költségvetésű musical. :D xD
És Liam megint. XD Nem bírom. XD

Az Eurovíziós kitekintés is jól sikerült megint. :D
És Liam már megint. XDDDD

Óóó, Eric Saade... Tudtam, hogy őt is előszedik a svédek. :D

És még egy produkció... Minek húzzák már az időt? :D Lássuk, ki lesz a winner, aki takes it all. xD


És végre jönnek a pontok.

Magyar szempontból elég jól kezdődött, folyamatosan kaptuk a pontokat. Az elsők, akiktől nem kaptunk pontot, az osztrákok voltak. Köszi szépen, sógorok!
Féltávnál tizenegyedik helyen állunk. Az élmezőnyt Dánia, Ukrajna, Azerbajdzsán, Norvégia és Málta alkotja.
Még négy ország szavazataira vártunk, mikor eldől, hogy Dánia megnyerte a versenyt. Na puff.
Végül ByeAlex a tizedik helyen végzett, 84 ponttal.

Két pontot kaptunk Szerbiától, Norvégiától és Görögországtól. Hármat Svédországtól és Olaszországtól, négyet az észtektől és a horvátoktól. Öt pontot küldött nekünk Litvánia, hatot San Marino és Bulgária. Hét ponttal lett gazdagabb a magyar különítmény Hollandia jóvoltából, nyolcat dobtak nekünk az albánok, tízet Svájc, és amitől hanyatt estem: tizenkettőt a németek. Mennyi magyar bevándorló lehet ott? :D

Nyolcadik helyen végzett egyébként az elődöntőn Magyarország, aminek következtében ott lehetett a döntőben.

A spanyolok elég rosszul szerepeltek: csak 8 pontot zsebelt be az ESDM, ezzel a döntő 26 országa közül a 25. helyen végeztek.
A németek híres Cascada-ja mindössze 18 pontot kapott, amivel a 21. helyet szerezték meg, Bonnie Tyler pedig 19. lett, 23 ponttal.
Ennél is rosszabbul jártak egyébként az írek. Ryan Dolan teljesítménye Európa szemében csak 5 pontra volt elég, amivel a 26. (értsd: utolsó) lett. Mellesleg ez után az eredmény után szívesen megnézném azoknak a fejét, akik az elmúlt két évben acsarkodtak a Jedward szereplése miatt... Ryan még annyira sem vitte, mint az ikrek. Erről ennyit.
Egyébként még mindig imádom, ahogy Liam lereagálja az eseményeket. XD

Amúgy a dánok mögött a második helyen Azerbajdzsán végzett, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig Ukrajna ért oda.

Gratuláció illeti meg Emmelie de Forest-et, és mindenkit, akik a produkció sikeréért dolgoztak - ahogy minden más versenyzőt és háttérembert is!

Jövőre tehát Dániában rendezik meg az Eurovíziót; a két elődöntőt május 13-án és 15-én, a döntőt pedig 17-én.

Tartsatok velem akkor is, és addig is! xD

2 megjegyzés:

  1. Még mindig nem egyezik az ízlésünk :D Én imádom a magyart és az olaszt is, de te nem, viszont a nagyon rosszakban egyet értünk. Románia és az ő herélt Drakulájuk, na és én sem kedvelem a hollandot, meg hogy már 1 hónappal a verseny előtt győztessé avatták, csakúgy, mint Loreent.... Annyira, h már kint voltak vasárnap a Denmark 2014-es plakátok Svédországban.... Pff úgy felidegesít -.-
    Máltát én is kedvelem, annyira aranyos az a srác. :D
    Összességében nem lesz a kedvenc Eurovízióm, de Alex miatt számomra emlékezetes marad. Örülök nagyon a 10. helyének :) De remélem jövőre azért nem folytatódik a trend, és kicsit magasabban lesz a színvonal... :)

    Pussz: Icc

    VálaszTörlés
  2. A nagyon rosszakban szerintem mindenki egyetértett. xD
    Kíváncsi vagyok, az a trend folytatódik-e jövőre, hogy pont fordítva szeretjük/nem szeretjük a dalokat. :D

    pusz :)

    VálaszTörlés