2014. május 11., vasárnap

#JoinUs pt. III - Döntő

Hep, elvileg dánul valahogy így mondják a hellót! :D

Itt a szombat este, nemsokára kezdődik az idei Eurovíziós Dalfesztivál döntője Koppenhágában. A hátralévő néhány percben összegyűjteném a versennyel kapcsolatos eddigi gondolataimat.

Az artwork és a mottó tetszett már elsőre, könnyebben bevette a gyomrom, mint a tavalyi pillangókat. Az élő show-k során viszont az aláfestő zenéhez kellett egy kis idő, hogy megszokjam. Kicsit túl egyszerűnek tűnt. De most már azzal is megbékéltem. :D

Követem a twitteren az Eurovízió accountját, így olvastam, láttam ezt-azt, csepegtettek morzsákat a szervezők a műsorokról az elmúlt hetekben. Kíváncsi voltam a képeslapokra és a zászlókra, és azt kell mondjam, NAGYON tetszettek. :D Mindegyik nagyon ötletes volt. :)

Az elődöntők alatt már említettem, hogy korábban csak egyszer hallgattam végig minden dalt, azt viszont talán nem említettem, hogy meglepett, hogy idén mennyire kevés anyanyelvű dalt indítottak, szinte az összes angolul van.
Csütörtök óta meghallgattam azért az albumot még néhányszor, és akkor már szerepet játszott az is, hogy az elődöntőkön mit láttam... Több dallal kapcsolatban változott a véleményem a hét közepe óta, szóval érdekes estének nézek elébe. :D


És akkor kezdődjék a műsor!

A zászlós bevonulás és az előadók bevonulása jó, látványos volt. 

Lise rucija ma a legjobb a három napot nézve. :D

Jönnek a produkciók.

1. Ukrajna: A dal még mindig tetszik (bár győztesnek nem hoznám ki, mindenképp top10 nálam), a színpadi előadás is jó. Az énekeslány szép.

2. Fehéroroszország: Ahogy tegnap nézelődtem tumblr-ön, olvasgattam a véleményeket, és azt láttam, hogy nagyon szidják az ESC-fanok ezt a pasit és a dalát. Nem tudom, nekem tetszik. Nem kaparom tőle a falat, de simán jó a középmezőnybe.

3. Azerbajdzsán: Hát, most azt mondom, hogy ezt a számot tuti nem fogom meghallgatni soha többet. Onnan indultunk ugye, hogy nem tudtam, mit gondoljak róla, tetszik-e vagy sem, aztán kijukadtunk oda, hogy nem igazán, mostanra meg ott tartunk, hogy egy cseppet sem jön be. :'D
Ó, viszont a "Make love don't war" szép volt a végén. :)

4. Izland: Hát, ezek az őrültek nagyon nagy arcok. :'D Jó kis nóta ez, még mindig tetszik. :D Kis gügye. :D Meg azért nem nyeretném velük a fesztivált, de a tíz-tizenötbe jó lehet.

5. Norvégia: Lassú szám. #NemBejövős

6. Románia: A dal még mindig tetszik, bár már annyira nem, mint amikor először hallgattam a CD-t. A színpadi produkció még mindig katasztrófa (egyébként azt hiszem, szabály, hogy nem is nagyon lehet belenyúlni). Szóval velük kapcsolatban nem változott bennem sok minden az elődöntő óta. :D

7. Örményország: Azt mondják, ez a dal nagy esélyes... ahogy olvasgattam a kommenteket, rengetegen de tényleg RENGETEGEN írták, hogy Armenia, Armenia, Aram Mp3... de ők nagyrészt maguk is örmények voltak. :'D Úgyhogy nem tudom... :D A dal utolsó harmada nekem is tetszik, nem tagadom, de az első két perc akkor is katasztrófa.

8. Montenegró: A koris csaj még mindig bejön - vagyis nem konkrétan a hölgyike, hanem az elgondolás és a megvalósítás. XD

9. Lengyelország: Ezt a számot nagyon lehúztam az elődöntőn, de azóta végighallgattam még párszor a CD-t, és azóta egészen megtetszett. Főleg az a rész, hogy "this is our hot slavic blood". :D Meg úgy az alapritmus sem rossz. :D A produkció még mindig botrányosan rossz.

10. Görögország: Na, ez a szám szerintem az egyik legjobb idén, top10. :)

11. Ausztria: A legtöbb kommentben "gyenge Bond-dalnak" minősítették a számot, mégis sokan odaadnák a győzelmet az osztrákoknak, mert szimpatikus számukra, amit az előadó képvisel. Ez szép, de ez elvileg a dalok versenye, nem szociális szimpátia kérdése. A színpadkép unalmas, áll középen, énekel, ennyi.

12. Németország: A csütörtöki elődöntőn azt írtam, hogy a Nagy Öt dalai nem tetszenek. Azóta ez is változott. Most sem a kedvencem az idei versenyen ez az entry, de azért simán hallgatható. Nem tenném a top10-be ettől függetlenül.

Rövid szünet, újra fellapozzuk az ESC-törikönyvet, megtudhatjuk, ki énekelt a legmagasabb hangon.
1996, Horvátország. Aztamindenit. xD

13. Svédország: Ezt a dalt is nagy esélyesnek tartják. Igazából nem szeretném, ha megint ők nyernének... ott volt tavaly is. Mondjuk, most, hogy így belegondolok... nagyon jó versenyt rendeztek. Nem bánom, lehet megint náluk. :D Legalább lesz garancia a színvonalra. :D Sanna hangját még mindig nem érzem teljesen stabilnak élőben, és ez nagyon zavar. A dal amúgy nem rossz, még mindig tetszik a hajlítgatás a refrénben. A színpadi látkép nem az igazi. Ő is csak áll középen és énekel... A fényjáték látványos, de összességében unalmas.

14. Franciaország: Jaj, hát ez borzasztó. xDDD Az 'olyan gagyi, hogy már menő' kategória újabb versenyzői. :D Mi ez a performance, te jó ég... XD Felülmúlhatatlan ez a koreográfia. xD Feldobták az estémet, könnyesre röhögtem magam, mialatt a színpadon voltak. :'D Őket nézve a néhány évvel ezelőtti osztrák produkció, a Woki Mit Dein Popo jutott eszembe. :'DD

15. Oroszország: Felejthető dal, felejthető előadás.

16. Olaszország: Ez a dal tetszik, főleg a refrén, pedig az olasz zenék általában nem szoktak bejönni. Mondjuk a tavaly előtti viszonylag tetszett. A jelmez borzasztó. A koreográfia is. Kár érte.

17. Szlovénia: A nemzetközi nézőknek nem igazán jön be ez a dal, szerintem elmegy. Én sem hoznám ki az elejébe, de hallgatható.

18. Finnország: Jaaaaj, hát ezt a dalt még mindig imádom. :') Szerintem az egyik legjobb dal idén. Már most fáj érte a szívem, mert érzem, hogy nem lesznek ott az elején. Legalábbis nem emelték ki ezt a dalt túl sokan, mint a kedvencüket. Nekem nagyon tetszik a komplett hangzás, jó a hangszerelés, jó a dallam, jó a ritmusa, jó a szövege... Nem tudok belekötni. Maximum az élő énekbe... meg azt a zakót sem tudom még mindig megemészteni. :D De szigorúan a dalt nézve szuper az egész. :D

19. Spanyolország: A CD-n először hallva nem jött be, de az utóbbi két napban NAGYON megtetszett. Jogosnak érzem, hogy az esélyesek között emlegetik. Simán top10 - akár top5. Úristen, de jól szól élőben. O_o Tud valamit ez a csaj.

20. Svájc: Még mindig nem értem, hogy jutott ez a szám a döntőbe... Hát de ez van, valakinek utolsónak is kell lenni. És inkább a svájciak legyenek azok, mint mi. XD Most megfizetünk nekik a svájci frank árfolyamáért. :D #RevengeIsSweet

Here we go.

21. Magyarország: Jól lett ez elnyomva, jól van. :)

22. Málta: Jó dal ez is. Illetve, a "nem biztos, hogy sok pontot adnék rá, de azért kellemes" kategória. :D

23. Dánia: A házigazdák dala tetszik, az egyetlen volt az eleve döntős számok közül, ami már elsőre megfogott. Olyan kis gügye-cuki ez is. :D És külön értékelem a Katy Perry-s részt. :D Az előadás mozgalmas, tetszik. :D A kommentelők jelentős része "a dán Bruno Marsként" emlegeti a srácot, amit személy szerint nem érzek megalapozottnak. :D

24. Hollandia: Folk, country... Áááááh. Bleh. Még mindig ugyanaz a bajom vele. Elkezdődik valahogy, és ugyanúgy van vége, nem történik közben a világon semmi. A színpadkép is felejtős még mindig. Cukin mosolyognak egymásra, ez minden. Végtelenül monoton az egész.

25. San Marino: Szegény Valentina, harmadszorra bejutott. :D Bár ez valószínűleg inkább annak köszönhető, hogy már kétszer kipottyant az elődöntőn, nem annak, hogy olyan döbbenet jó dala lenne. A kommentelőket eléggé meglepte, hogy sikerült kvalifikálnia magát az elődöntőből. Nekem sem tetszik a szám.

26. Egyesült Királyság: Na, erre a számra is mondott aztán kígyót-békát az internetes közösség. A fogadóirodáknál elég jó helyen van, ami meglep, mert ami véleményeket olvastam róla, azok lesújtóak voltak. :D Nálam középmezőny. :D Van ennél rosszabb is. Az outfitek itt is borzalmasak. De legalább idén nem egy nyugdíjast rehabilitáltak a britek a versenyre. :D

Hű, és máris az utolsó fellépés végére értünk. Gyorsan elment ez az este.
Vagy csak nekem volt mozgalmas egyszerre nézni a tévét, gondolkozni, hogy hogyan fogalmazzak, le is írni a blogba, amit kitaláltam, és közben a barátnőmmel is cseverészni chat-en... :D

Eljött az ideje, hogy beleugorjon a majom a vízbe... Europe, start voting NOW! :D

Az én Top10-es listám:
  1. Finnország
  2. Spanyolország
  3. Magyarország
  4. Görögország
  5. Olaszország
  6. Svédország
  7. Dánia
  8. Ukrajna
  9. Málta
  10. Lengyelország

Extra produkciók, vicces videók...

Europe, stop voting now!

Újabb vicces videó... Eurovízió-történeti Múzeum. #EPIC :'D

Még bóklászunk egy kicsit a greenroom-ban.

És természetesen a tavalyi győztes, Emmelie sem hiányozhat a színpadról.

Jönnek a pontszámok.

Fú, tök jó az az animáció. :)

Az azeriektől kaptunk 8 pontot, kösziköszi. :D
A görögöktől 6 pontot.
A lengyelektől nem kaptunk pontot... hogy száradjanak meg! Hová lett a lengyel-magyar barátság?
Az albánoktól azért jött egy nyolcas, köszi! :D
San Marinoból jön hét pont, köszi. :D
Három pont Dániából, köszi nekik! :')
Montenegróból 12 pont, köszi! :D
A románoktól jött egy tízes, köszike!
Az oroszoktól hat pont, köszi.
Hollandiából négy pont ide, köszike.
Máltáról semmi... szép...és Franciaországból is zéró... és az angliában güriző magyarokban is hiába bíztam. :'D
Lettországból egy pont, köszi.
Az örményeknél is nullázunk.
Izlandtól hat pont, köszike. :D
Tíz pont a macedónoktól, köszike! :D
Hét pont a svédektől, köszi. :D
Öt pont Fehéroroszországból, köszi.
Németországból nulla... Na, ez megdöbbentő.

Féltáv.
Újabb rekord: a legtöbb "la" :D 1979, Spanyolország, 152 "la" egy dalban. xD Ezt is ki számolta meg... :D
Egyelőre az osztrákok vezetnek, a hollandok és az örmények előtt. Magyarország és Svédország holtversenyben negyedik.

Hét pont Izraeltől, köszi! :D
Portugáliától hat pont, köszi.
Norvégiától semmi.
Észtországtól hét pont, köszi.
Magyarország a hollandoknak adja a 12 pontot. Hmmm. Ezt hogy sikerült megszavazni? :'D
Moldovától jön négy pont, köszi.
Egy pont az írektől, köszi.
Öt pont a finnektől... CSAK? Hát, azért köszi. :D
Litvánia sem gondolt ránk...
Hét pont Ausztriától, köszi.
Érdekes azért, hogy a top3-ba nem nagyon kerültünk, 7 pontokat kapunk...
A spanyoloktól hány pontot kapunk? Nem láttam. xD De kaptunk valamennyit, köszi. :D
Hét pont a belgáktól is...
Az olaszok sem pontoztak minket.
Három pont Ukrajnából, köszi.

We have a winner: Ausztria nyert.

Svájctól egy pont... amennyi magyar prosti boldogítja ott a népet, picit többet is megérdemeltünk volna szerintem. :D Azért köszi.
Grúziából semmi... Ezzel tuti, hogy ötödik helyen végzett Magyarország.
Utolsóként jönnek a szlovén szavazatok. Tőlük sem kaptunk pontot.

Szóóóval... Ausztria, Hollandia, Svédország, Örményország, Magyarország az első öt.
37 ország közül 25 pontozott minket. :)

És megint nem egyezik jelentős mértékben az ízlésem Európa többi részével. :'D #sebaj :'D

Nem értek egyet ezzel az eredménnyel.
A lehető legőszintébben mondhatom, óriási öröm azt látni, hogy Európa mennyire elfogadó, és mennyire értik az emberek, hogy mire ment ez ki. Ugyanakkor keserűség is van bennem, mert ez alapvetően a DALok versenye, és ez a dal egy szar, már elnézést. :'D Semmi bajom nem lenne azzal, hogy egy szakállas nő nyeri a versenyt, ha jó dalt énekel. Nem a személyével van problémám, hanem a produkciójával.

Ennyi volt idénre, találkozunk 2015-ben! ;) :D

2 megjegyzés:

  1. Teljesen egyet értek veled a végeredménnyel kapcsolatban. Azt gondolom egyébként, ha az osztrákok előlünk orozták el azokat a pontokat. Nem tudom miért de az embereknek fontosabb volt a melegek támogatása, mint a gyerek bántalmazás. Mikor olvasgattam és több helyen is megjelent Ausztria esélyesként, tudtam, h a nyugati országok rá fognak szavazni... Szóval szerintem több pontot kapott volna Andris, ha "Kolbász" kisasszonyt??? nem kapják fel annyira...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. LOL :'D
      Most, hogy így mondod, lehet benne valami... mert bár a két dal nem hasonlít egymásra, az eredményből az látszik, hogy inkább az üzenetre szavaztak a népek, mintsem a kottára, és a Running ebből a szempontból mindenképp kiemelkedett a mezőnyből.
      Egyébként annyira nem sajnálom, hogy nem nyertünk (jó, persze, azért egy kicsit igen :D) mert úgysem lenne pénzünk megszervezni egy Eurovíziót. :'D Főleg azok után lenne nagyon ciki a csóró versenyünk, hogy az elmúlt években a vérgazdag államokban micsoda csinnadratta volt. :D

      Törlés