2015. május 24., vasárnap

ESC 2015 - Grand Final

Lassacskán kezdődik az idei ESC döntője, így ideje, hogy írjak néhány szót felvezetőnek, aztán jöjjenek a produkciók.

A zene tetszik. Ez a neon színvilág amúgy a németszerű szerzetek sajátja lehet, pár éve a düsseldorfi eurovízióra volt jellemző hasonló szín- és formavilág a logóban és a főcím animációjában.
A színpadkép elsőre furcsa volt, de így a döntőre már megszoktam. :D Ezek a ledek a színpad körül-felett-mindenhol, baromi jól néznek ki egyébként. :D

Megnyitó: meg lettem volna lepve, ha ki tudják hagyni a Bécsi Filharmonikusokat...

1 Szlovénia
Na, nem is olyan rossz ez. A füles még mindig botrányos, de a dal már jobban tetszik, mint csütörtökön. :D

2 Franciaország
Ez is olyan dal, amit nem tudok értelmezni, hogy minek kellett az Eurovízióra... Mellesleg más szempontból sem tudom értelmezni, mert franciául van, amit nem értek. :'D Az első anyanyelvi dal.

3 Izrael
Ooooh a Jeremy Scott cipő. :D Nem az esetem ez a szám, de a kissrác tudhat valamit, ha így fel tudja tüzelni a közönséget. :D Tombol mindenki az arénában, jézusom. :D

4 Észtország
Hát, ez kedden még valamennyire tetszett, most viszont már egyáltalán nem. És állítólag ez az egyik legnagyobb esélyes...

5 the UK
Az Electro Velvet sítlusát abszolút nem érzem magaménak, soha nem bírtam a swinget.
A srácnak jó hangja van, de ez minden, ami szót érdemel.

6 Örményország
Ez olyan borzasztó, hogy inkább kimegyek pisilni. :"D

7 Litvánia
Ez viszonylag tetszik. :D Talán csak azért, mert a kevés viszonylag értékelhetőbb dal egyike, nem ballada. :D A smár, amit a dal közepén lenyomnak, már kedden is tetszett, olyan kis formabontó. :D

8 Szerbia
Ez sem tetszik jobban, mint az elődöntőben.

9 Norvégia
Ezt szeretem. Na jó, ne túlozzunk, de nem olyan rémes, mint a többi. :D Hiába na, norvégok... az északiak azért értenek a zenéhez. :D

10 Svédország
Az van, hogy ma este az Ausztráloknak drukkolok (mivel a dánok már kiestek :D), mert szerintem az a dal a legjobb, de ha nem az ausztrálok nyernek, akkor nyerjenek a svédek, én azt mondom.
Még ez viszonylag normális szám. Nincs olyan jó, mint az ausztrál, de azért jó. És nagyon jó hangja van a srácnak.

11 Ciprus
Jaj, már megint alszunk...

12 Ausztrália
Jeeeeeeeeee, Ausztrália! :D Az idei verseny legjobb dala, brutál jó hangú énekessel. :) Nagyon szomorú leszek, ha nem nyer. Oké, a jelmez tényleg mellényúlás, de amúgy teljesen okés.

13 Belgium
Jaj, ez a tinifiúka még mindig nagyon cuki. :) A hangja is lenyűgöző, de a dal még mindig nem jön be. És a színpad is bántóan fehér.

14 Ausztria
Hát, ezek a srácok nagyon durván néznek ki. A számuk felháborítóan emlékeztet valamire, de ha agyonüttök, sem tudom, hogy mire. Nem azt mondom, hogy plagizálták, csak full olyan feeling az egész, mintha már hallottam volna ezt.

15 Görögország
Jó dal, jó hang, de nem szeretném, ha a görögök nyernék. Abba a gazdasági gödörbe inkább nem küldenék ESC-et, miből rendezzék meg szerencsétlenek?
Illetve még egy dolog, amit már kedden sem értettem: ha "one last breath", akkor miért kettőt mutat az ujjaival? :D
Mindezek mellett szerintem a balladák között ez a legjobb.

16 Montenegro
Erről nincs is mit mondanom. Neeeeee.

17 Németország
Hál' Istennek, már csak tíz... :'D Nesze neked Eurovízió, alig várom, hogy vége legyen. :'D
Jó, hogy azt a borzasztó koreográfiát a nemzeti döntő után ejtették. A ruha még így is rémes.

18 Lengyelország
Szerintem ez a produkció azért van a döntőben, mert Monika kerekesszékben ül, mint ahogy tavaly Conchita sem azért nyert, mert olyan kiváló lett volna a dala.

19 Lettország
Ez jó. Picit elvont, de más, mint a többi.

20 Románia
Ez sem bejövős, még mindig.

21 Spanyolország
Amanecer, vagyis Hajnal... de ebben nincs semmi Groovehouse-os. Tavaly imádtam a spanyol dalt, de ez most közelében sincs a Dancing in the Rain-nek. A táncikás betét is hülyeség benne szerintem, de a psi azért nem rossz. :'D

22 Magyarország
Jó, most megyek ki a jégkrémemért. :D

23 Grúzia
Hallagtom a dalt, és közben dúdolgatom. :D Ez mindig jó jel. :D Remélem, top10 lesz. Az előadás borzasztó, de zeneileg kiválik az idei dalok tömegéből. Ez valami más.

24 Azerbajdzsán
Lassúlassúlassúúúúúúúúúúú. Bleh. Ne már.

25 Oroszország
Kínos, mert nagyon jó ez a dal, a körítés is szép, mégsem szeretném, ha az oroszok nyernék a versenyt. Politikai okokból. Nehogymár.

26 Albánia
Ez is kellemes kis dalocska. :) Olyan kis langyoska, de nem rossz.

27 Olaszország
Ez nem jön be. *ásítás* *ásítás* *óriási ásítozás*

Örülök, hogy vége, de annak mégjobban, hogy valahogy túléltem a mai estét anélkül, hogy felvágtam volna az ereimet. :D

Az elődöntők során nem sorrendben írtam a személyes továbbjutóimat, most azonban sorrendben jön az én top10-es listám:
1 Ausztrália
2 Svédország
3 Görögország
4 Oroszország
5 Litvánia
6 Norvégia
7 Szlovénia
8 Grúzia
9 Spanyolország
10 Lettország

Hű. :D Hát ez izgis eredményhirdetés volt. :D

Gratula a svédeknek (meg minden hülyének, aki A Dalban Boggie-ra szavazott -_-")... Na jó, a svédeknek tényleg gratula. :D

See you next year. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése