2009. november 17., kedd

Anti Fitness Club - LéleKzet (2009)

Mint azt délután beígértem, érkeznek a friss bejegyzések. Part 1... :P
Elsőként az egyik kedvenc együttesem, az AFC legújabb albumáról, a LéleKzetről fogok írni.
http://zene.hu/image/db_album/.640x640/4997.jpg

Nos, nem tudom, ki mennyire van otthon az AFC háza táján, szóval felzárkóztató jelleggel kezdjük egy kis áttekintéssel az elmúlt hetek eseményeiből!
Aki rendszeresen látogatja az antifitnessclub.blogzona.hu-t, követi a tagokat a twitteren, vagy tagja a banda rajongói klubjának az iwiwen, értesülhetett róla, hogy készül a következő nagylemez. Ennek bemutató koncertje november 06-án volt a Wigwam Rock Clubban, Budapesten. Érdekesség, hogy az új CD díszdobozos kiadása volt a belépőjegy, amit a helyszínen válthattak meg az érdeklődők 2400 Ft-ért. Én magam sajnos nem tudtam elmenni a koncertre, bár tervben volt. =( Az album kereskedelmi forgalomba csak a buli után három nappal, november 09-én került, és 10-én már nekem is megvolt... :P :D

A cucc szerény véleményem szerint zseniális. Nem jobb, mint az Anti Fitness Club címre hallgató elődje, de nem is marad el tőle. Ismét hallhatunk kicsit lázadósabb dalokat, de helyet kaptak líraibb hangvételű nóták is. A szövegek többnyire rendben vannak, zeneileg sincs gáz, és ToMi hangja sem okoz csalódást.
Hátrányként talán azt tudnám felróni, hogy csak 11 dalt tartalmaz a Tóth Gabival közös Mi a szívemen a számon... című slágerrel együtt. Az előző nagylemezen is 11 dal szerepelt, úgy látszik, nem szokták bő lére ereszteni... :S

Az album az Angyal című szerzeménnyel indul, ami nekem első hallásra kicsit furcsának tűnt, de csak hozzá kell szokni, és akkor élvezhető.
A második track a LéleKzet, ami engem teljesen lenyűgözött. A hangszerelés nagyon odabasz - már elnézést a "radikális" kifejezésért, de azt hiszem, ez írja le legjobban a hatást.
A Lépj tovább! engem kicsit a Többet érsz!-re emlékeztet, és nem csak a címben előforduló írásjelek miatt. :P Hangulatában - mind szövegében , mind zeneileg - azt adja vissza, amit a második klip dala. Szerintem.
Az Ártatlan szikra nekem kicsit Miért hazudom... ha már kötünk az előző albumhoz. A többi dal dinamizmusához képest ez kicsit... hmm... nem is tudom... "lájtosabb".
Az ötödik szám a Lenn a föld mélyén talán egy kicsit elvont. Erre mondhatják az antik, hogy "a köcsög emósok" - ennek kapcsán több dolog miatt a plafonon vagyok, de erről majd később. Szóval mondhatják, de talán értelmezni kellene a szöveget: nem arról szól, hogy meg akar halni, hanem arról, hogy az még jócskán odébb van, és addig is ki kell élvezni az élet minden percét. Alapvetően nem lenne rossz dal, de az én ízlésemnek kissé túl nyomott és komor a hangulata.
De azonnal dob rajta a Még1x, aminek kapcsán talán nem túlzás azt állítani, hogy az egyik legjobb dal a lemezen. A dob és a gitár nagyon a helyén van, és a szöveg is teljesen korrekt.
A hetes dal a Hetedik címet viseli, és arról szól, hogy már hét éve él az AFC. =) Felidézi a megalakulást, és hogy mennyien fújnak rájuk azért, ahogy kinéznek, vagy azért, amit képviselnek.
Részlet a refrénből:
"Hetedik éve, hogy belül itt érzem, azt, mire nincs szó,
  Hetedik éve, hogy szakad a húr, a basszus, a dob nem halkul..."
Nagyon jó dal.
Ezt a Mért nem hív? követi. A kezdést először nem találtam túl bíztatónak, de a refrén nagyon odateszi a nótát zeneileg, a szöveg pedig végig nagyon jó.
A legjobb dal címre jó eséllyel pályázhat a Végső kiáltás is, ami a Még vár ránk ez a Föld-höz és a CNN-hez hasonlóan a környezetszennyezésre és a Föld pusztulására hívja fel a figyelemet, ami szerintem nagyon pozitív dolog. A zene azért is fantasztikus, mert szinte kivétel nélkül mindenkihez eljut, és ha az egyik legnépszerűbb tinibanda azt sugallja, hogy tenni kell valamit bolygónk totális szétverése ellen, a fiatalok hallgatnak rá. A média káros hatása, hogy a kamaszok szinte mindenben imádott bálványaikat utánozzák. Ez sok esetben negatív, ebből a szempontból azonban akár még hasznos is lehet a "majmolás". Reméljük, ToMi felhívása eljut az emberekhez: "Ha együtt egyszerre lépnénk, egy irányba, egy célért, (...) biztos volna remény!" Nagyon nagy muzsika.
Az utolsó előtti dal a Más ölel át a Rossz útra tévedtem akkusztikus verziójára emlékeztet. Romantikus, lírai hangvételű dal egy szerelmi csalódásról. Hüp-hüp... =) Cinizmust félretéve: szerintem tök szép.
Az album ToMi Tóth Gabival közös dalával, a Mi a szívemen, a számon... című nótával zárul. Kicsit ez is a világvége témára hajaz (főleg a kisfilm), mint a Végső kiáltás. Nem rossz dal ez sem.
A videóklipp:

Összességében nem okozhat csalódást az anyag a rajongóknak, a fiúk ismét remek munkát végeztek, kicsit talán újabb a hangzás az új effekteknek és technikáknak köszönhetően, mert az tagadhatatlan, hogy a zenekar tagjai fejlődtek az utolsó lemez óta, de azért megmaradt a jól megszokott Anti Fitness-stílus is.
Szerintem a legjobb dalok a korongon:
   - LéleKzet
   - Még1x
   - Végső kiáltás
   - Más ölel át

Végül egy cikk arról, hogy a megjelenést követő héten a lemezeladási sikerlista második helyén debütált az album:
"Nem egész 1 héttel azután, hogy nézőcsúcsot állítva mutatta be második nagylemezét a többszörös Bravo Otto és Viva Comet-díjas Anti Fitness Club, máris újabb sikert könyvelhetnek el maguknak: a csütörtökönként megjelenő Mahasz lemezeladási listán a második helyen indítottak! A lemezbemutató koncert után már titokban egy jó helyezésben reménykedtek a srácok, hiszen, mint a Wigwam főnöke elmondta, rég nem volt ennyi fizető vendég a klubban, mint aznap este: a zuhogó esőben 2 saroknyira kanyargott a sor a kaputól, a tervezett kezdést is tolni kellett fél órával, hogy minden rajongó bejusson időben! Nem csoda hát, hogy izgatottan várta a zenekar és a management a heti lemezeladási listát, és nem is kellett csalódniuk: mivel csak a nyáron elhunyt Michael Jackson lemeze előzi meg őket a listán, joggal jelenthetjük ki: jelen pillanatban az Anti Fitness Club a legkelendőbb magyar zenekar!" forrás

Vélemények?


Jah, azt elfelejtettem, hogy mi ez a frisselési hullám: jelentem alássan, le lettem cseszve, hogy miért nem írtam már megint jó ideje... Úgyhogy most behozom a lemaradást. :P Legalábbis igyekszem. ;)


Hamarosan ismét jelentkezem, addig is:
Peace. Love. TWILIGHT!! =)
üdv.

3 megjegyzés:

  1. http://www.music.hu/index.php?m=forum&root=2&maintopic=2&topic=11770&page=1

    VálaszTörlés
  2. http://cotcot.hu/kozosseg/cikk/5159

    VálaszTörlés
  3. hmmm... :D
    Hogy jön ez ide? :D

    VálaszTörlés