2010. május 10., hétfő

Költői kérdés...

Kezdjünk bele csak így, in medias res.
A hétvégén a Hispania bevetette a péntek délelőtti szabadedzésen Christian Klient tesztpilótaként. Ennek nagyon örültem, mivel szerintem Klien tök jó pilóta, nem is értem, miért nem alkalmazza egy csapat sem, miközben Schumacher, de la Rosa meg Barrichello-féle nyugdíjasokkal van tömve a mezőny, de ez legyen az én gondom. De ami a futamon történt, az kész katasztrófa. Eddig is tudtuk, hogy az új csapatok lassúak, és hogy az újonc pilóták esetenként gázok, de amit Chandhok (és az FIA) hozott össze, az már brutális. Karun lökte ki Alguersuarit, és még a spanyolt büntették meg érte - ez nekem kicsit meredek volt. (Mindez az után, hogy az indiai végtelenül elbénázta a lekörözéseknél a gyorsabb versenyzők elengedését.) Mindegy, a Hispania a boxba gurult egy első szárny cserére, de alig tért vissza a versenybe, megállt a pálya mellett a füvön. Ekkor merült fel bennem a költői kérdés, hogy "hol van ilyenkor Christian Klien?!" Nem vártam rá választ, de önkéntelenül is megadtam magamnak: valószínüleg a boxban ül, fogja a fejét, és zokog.
Pár éve, mikor a Bridgestone lett az egyedüli gumiszállító, befagyasztották a motorfejlesztéseket, egységesíteni próbáltak, és hasonló intézkedéseket hoztak, felhördültem, hogy miért kell ezt? Miért van szükség arra, hogy a csúcskategória "elszériakupásodjon"? Most látom. Az utánpótlás kategóriák versenyei sokkal izgalmasabbak és nézhetőbbek. A Forma 1-nek arról kellene szólnia, hogy a legjobbak versengenek, ehelyett azt nézhetjük hétről-hétre, hogy a körönként 5 másodperccel lassabb autók akadályozzák az élmenők versenyét. Akkor inkább legyenek egyformák a kocsik, és tényleg a vezetői tudás számítson. Lehet, hogy kibontakozhatna Chandhok is, és nem kellene a vérét szívnom, hogy milyen béna, mert lehet, hogy nem az, csak az eddigi néhány futam alapján számomra nem ez derült ki róla.
A verseny egyébként valahol a Bahreini és a Maláj GP között van félúton, az izgalmak tekintetében. Nem volt túl jó meccs, de azért nem is aludtam be rajta. :D
A szezon előtt szidtam az új pontrendszert is, hogy milyen szar ez, hiszen pár éve azért csökkentették az első és a második helyezett pontjainak különbözetét négyről kettőre, hogy ne legyen akkora szakadás, és izgalmasabb legyen a VB. Ennek ellenére most jócskán megnövelték, és arra számítottam, hogy az év közepén bajnokot avathatunk, de a jelenlegi állás szerint nem lesz ilyen egyszerű az ügy (szerencsére) :D
A nyakatekert mondatnak annyi lett volna az értelme, hogy eddig elégedett vagyok a pontozás szülte izgalmakkal. :D
Egyelőre ennyi. :D
pusszantás :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése