2013. április 18., csütörtök

'The best and most fascinating blog' Award :D

WoW OH WoW. :D
Megfelelően funkcionáló fices blogom nem lévén Noncsi úgy döntött, hogy a privát kis kuckómat ajándékozza meg egy díjjal. :)
Köszönöm, édes! :) 



Szabályok:

a) Köszönd meg a díjat annak akitől kaptad (ez alap)!

b) Tedd ki a díj képét az oldaladra, bármilyen formában, majd másold át a kérdéseket a díj adójának oldaláról!

c) Válaszolj az eredeti kérdésekre! (szám szerint öt darab)

d) Küldd tovább maximum öt blogírónak!

Kérdések:
1. Volt valami/valaki ami nagy szerepet játszott a történeted megalkotásában?
Amikor real person fanfiction-t "írok", akkor a főszereplő srác szokott írásra sarkallni. :P Szerintem ezt nem kell bővebben kifejtenem. xD
Általában fontos a zene. Amikor firkálok, akkor csendnek kell lenni, mert zavarnak a hangok (bár, amikor úgy istenigazában belelendülök, van kedvem és ötletem is, akár húsz ágyút is elsüthetnek mellettem), de általában dalokból merítek ihletet. A dalok sokszor megfogalmaznak olyan gondolatokat, és tükröznek olyan érzéseket, amelyeket jól felhasználhatok. Néha önmagában a dallamot találom inspirálónak.
2. Melyik szereplővel tudsz azonosulni a leginkább?
Többnyire a főszereplő "bőrébe bújok". Általában próbálok arra törekedni, hogy ne legyen Mary Sue-szaga a leányzónak, de - néhány ritka esetet leszámítva - nem szokott sikerülni. :( xD
3. Számodra mit jelent az írás?
Csodát. Terhet. Megkönnyebbülést. Békét.
Attól függ, honnan nézem.
Imádok olvasni, a könyvek nagyszerűek! Nagyon hálás vagyok az íróknak, akik megteremtik azokat a világokat, amelyeknek néhány órára a részesévé válhatok, elfelejtve a valóságot. Alkotni valami újat, valami lenyűgözőt, nem egyszerű dolog. Épp ezért végtelenül tisztelem azokat, akik képesek rá - mint általában mindenkit, aki olyasmit tud, amit én nem.
Ha a magamra vetítem a kérdést, és úgy nézem, hogy az mit jelent nekem, mikor én "írok", az inkább negatív érzésekkel tölt el. Egyesek - fogalmam sincs, miért; szerintem kínzásból - folyton csesztetnek, hogy mikor lesz új részem, ami miatt folyton lelkifurkám van, mert nincs folytatás. Ki kellene kapcsolnom közben, arról kellene szólnia, hogy jól érzem magam, amíg egy-egy történeten dolgozom, de folyton azon feszülök, hogy milyen rossz, és úgysem tetszik majd senkinek... így nem lehet dolgozni. Talán ez is hozzátesz ahhoz, hogy ennyire rosszak.
És ha ezt a blogot nézem - merthátmégiscsak ide kaptam a díjat, nem a fanfictionosre -, az nagyon sokat jelent nekem, hogy ide írok. :) Tök mindegy, hogy nincs sok barátom, és velük sem tudom néha megbeszélni azt, ami aktuálisan foglalkoztat, elég csak leírnom ide, hogy mit gondolok, és kész. :) Tényleg igaz, hogy sokszor az is elég, ha csak kibeszéli az ember, ami a lelkét nyomja. :)
4. Mi volt az első történet, amit írtál?
Az egy csalás volt igazából. :$ Ebből is látszik, hogy mennyire nincs ehhez érzékem...
Úgy esett, hogy a nulladikban Az arany virágcserepet tanulva az volt az egyik házi feladat, hogy írni kellett egy rövid, 2-3 oldalas novellát, ami a Hoffmann-regényen alapszik, csak épp a mai korba helyezve. Aztán kilencedikben (akkortól másik tancinéninél voltam, halleluja!) a tanárnő kiadta az ukázt, hogy novellaíró pályázat van, az egész osztály alkosson valamit, a legjobbakat meg majd beküldi a pályázatra... Fogalmam sem volt, mihez kezdjek, ezért előszedtem Anselmus történetét előző évből, és kicsit átdolgoztam... Kibővítettem, megváltoztattam a neveket, és voila! készen is volt a beadandóm. xD A tanárnő be is küldte a pályázatra, de  (nem meglepő módon) nem értem el vele helyezést. Egyébként A lányszöktetés címet viselte a borzalom. Anselmus nálam szárnyait próbálgató író volt, de a könyvkiadó vezetője, Lindhorst szívből gyűlölte őt, ezért gátat szabott a karrierje beindulásának. A gondokat tetézte, amikor a kiadónál tett látogatása alkalmával Anselmus összefutott Serpentinával, és rögtön beleszeretett - nem tudván, hogy ő a főgonosz lánya. :D Apuci ofkorsz szét akarta választani őket, ezért a fiatalok megszöktek, és Barcelonába mentek, de kis idő múltán visszatértek, megharcoltak a boldogságukért, és minden jó lett. xD Nem túl eredeti, igaz? :D
Pár héttel később megint kollektíven szívtunk - újabb pályázat, újabb írás mindenkitől; természetesen most is fővesztés és egyes terhe mellett, mintegy ösztönzés gyanánt, ha valaki lustának érezné magát. Ezen a ponton bajság volt, mivel már nem volt semmim elfekvőben, amihez hozzányúlhattam volna. Mit volt mit tenni? Megembereltem magam, és kifundáltam egy krimi-kezdemény-szerűséget, ami a Fuss az életedért! címet kapta - és rólam lévén szó, pocsék volt. Főhőse egy Chris nevű hacker volt, aki ki akart törni a maffia hatalmából, ahová tudtán kívül keveredett, lett is belőle lövöldözés és vérfürdő. Ez is ment a pályázatra, és innen érkezett visszajelzés is: a tizenvalahányadik helyen végeztem vele - szerintem kb. 10 pályamű érkezett be összesen. xD Bár összességében nem ez volt az első, amit írtam, de ez volt az első original, és nem lopott sztorim. :)
5. Mit szoktál csinálni, ha nincs ihleted?
Esetemben az a meglepő, ha van. XD Egyébként egyszerű: olyankor nem írok. :D Néha megesik, hogy erőlködöm, és ennek ellenére próbálok pötyögni valamit, ilyenkor jól jön a zene. Meghallgatok pár dalt, amiről azt érzem, hogy talán segítene. Az első kérdésre adott válaszomban is említettem, hogy a muzsika inspirál, szóval megpróbálok annak hatására ellazulni. De általában nem sikerül, és csak becsukom az üresen maradt lapot. Nemes egyszerűséggel: feladom. :)


Ejj, most picit bajban vagyok... Néhány évvel ezelőtt még azért estem volna gondolkodóba, mert nem tudtam volna eldönteni, hogy melyik 5 blogot emeljen ki a sok közül, most viszont azért van gáz, mert nem olvasok szinte sehol, és ezért nem tudok megnevezni ötöt... xD Még szerencse, hogy lehet ötnél kevesebb is. :D

A díjat Icunak, meggiee-nek és Hikarinak adnám tovább.
A lányok sajnos nem írnak túl sűrűn a privát blogjaikra, de imádom olvasni Icc kritikáit és élménybeszámolóit, nagyon jókat szoktam mosolyogni rajtuk. :)
Meggiee történetét nagyon hiányolom - remélem, hamar visszatér az íráshoz a Jedes blogján - és az új írását is izgatottan várom. :)
Hikari egy nagyon különleges személy, amit a blogja is tükröz. Szeretem a posztjait, és azt, ahogy a világot látja. :) Ezen kívül fantasztikusan rajzol, ami okán ott van a 'felnézek rá' listán. :) Talán hidegen hagyják az ilyen földi dolgok, mint a blogdíj, de én szívesen adom neki. :)

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen Brigcs! :D ♥

    VálaszTörlés
  2. Ohhh! :$ Meghatódtam. Nagyon köszönöm a díjat, ikrem! :) <3 Sajna, csak most vettem észre, hogy megajándékoztál vele, mert eléggé kiestem az internetes blogok köréből. :( De nyáron visszatérek, befejezem a Jedes blogot, és az új blogom is ütni fog. ;) :D Már csak azért is megéri, mert ilyen díjakat kapok, számomra fontos személyektől! <3 :) Köszönöm még egyszer. <3

    VálaszTörlés