2010. április 18., vasárnap

Impressions about the race

Szép jó napot! =)

Ma a Kínai Nagydíj eseményeinek összefoglalójával jelentkeztem volna, de nekem kellett betöltenem a négy éves öcsém mellett a bébisintér megtisztelő szerepét, így a futam felét nem láttam, így nincs komplex képem, hogy mi történt. :S:S Ezért most arról a néhány dologról közlök pár gondolatot, amit sikerült elcsípnem, de ezekben előfordulhatnak hibák, mivel nem tudtam a tévére figyelni. Majd ha újra megnézem a versenyt, javítom az esetleges pontatlanságokat, illetve kiegészítem a bejegyzést.

Szeretném leszögezni, hogy ez most nem túl átfogó leírás, pusztán néhány mondat a futammal kapcsolatban, amik többnyire teljesen összefüggéstelenek. (Az utóbbit tőlem már meg lehetett szokni xD).


Összességében elég kaotikusra sikeredett a dolog, köszönhetően a rusnya időjárásnak, bár az én szememben a „kaotikus” szó a 2003-as Brazil GP-t takarja. A kedvenc roncsderbim. =D Na, az tényleg kemény volt. =D Aki nem hiszi, járjon utána! :P

A rajtnál nagyot néztem, mivel Vettel többnyire jól kezd, most pedig csapattársa, és Alonso is lerajtolta (mondjuk az nem volt teljesen szabályos, a spanyol bajnok kapott is egy fincsi kis áthajtásos büntit kiugrásért...)

Még a futam elején történt egy furcsaság Hamilton és Vettel között a boxba menet, amit a futam után a versenybíróság vizsgálni fog. Aki ezt most olvassa, valószínűleg látta a versenyt, így talán nem kell ecsetelnem az eseményeket. (Később Alonso is eljátszotta szinte ugyanezt Massával szemben – a Ferrarinál sem lesz ezek után teljesen feszültségmentes a légkör, ami a pilóták viszonyát illeti). Visszatérve a McLarenes és a Red Bullos pilótára: lehet, hogy csak egy kis ejnye-bejnye lesz, vagy pénzbünti, de az is elképzelhető, hogy azt mondják: „nesztek, srácok, itt van plusz 25 másodperc a puttonyotokba, legyetek vele boldogok”, vagy azt, hogy „a következő versenyen öt hellyel hátrébb lehet fáradni a rajtrácson”. Véleményem szerint az utóbbi két megoldás csúnya lenne, de lehet, hogy a bírák meg úgy gondolják, hogy a srácok kis boxutcai manővere is csúnya volt – ebből a szempontból viszont arányos. Az tény, hogy látványos volt, ami nekünk, nézőknek kedvez. =)

Ahogy Hamilton átgázolt a mezőnyön, és sorra előzgette remek versenyzőtársait, az gusztustalan volt. Köztudomású, hogy... hát, hogy is mondjam... magas fokú ellenszenvvel viseltetek a brit fiatalember iránt, de – legnagyobb sajnálatomra – azt semmiképp nem vitathatom el tőle, hogy az előzési manőverei gyönyörűek voltak. Mert azért Kubica sem tipikusan az a pilóta, akin olyan könnyű lenne átcsapni, Hamiltonnak mégis sikerült, korábban pedig kettős előzést végzett (erre nem emlékszem, talán Vettellel és Sutillal szemben, de nem tudom igazából). Mindezek mellett elképesztően sportszerűen és kulturáltan viselkedett a futam után Buttonnal, pedig talán jobban megérdemelte volna az első helyet, mivel végiggürizte a futamot, a drága Jensent meg szinte észre se lehetett venni, de hát, mint tudjuk, ilyen a sport.

Szerencsétlen Nico Hülkenberg a verseny egészét tekintve hat alkalommal látogatta meg csapatának serény dolgozóit a boxban, ám, lássuk be, most nem igazán ment a dolog, egész hétvégén jóval lassabb volt Rubinho-nál, így érthető, hogy próbálkozott – gyakorlatilag nem volt vesztenivalója. Pár évvel ezelőtt megtanulhattuk Palik Lacitól, hogy az az igazi férfi, aki taknyos-vizes pályán először vállalja be a száraz abroncsokat az esős vagy az inter után. Hát, kijelenthetjük, hogy Nico Hülkenberg FÉRFI! =) Az már egy másik dolog, hogy csúszkált vele, mint malacka a jégen, de ez már igazán részletkérdés, kicsire meg nem adunk. xD

Jaime Alguersuari nagy kedvencem, ezért az ő aspektusából is ejtenék néhány szót a versenyről. Nagy kár, hogy közbejött az a csúnya szárny-amortizálás, mert gyönyörűen előzte Sutilt, és tök jól ment, amit ötödik pozíciója is tanúsított, ami egy Toro Rossoval azért előkelő helyezésnek számít. A meccs végére aztán valami elfogyott – hogy ez a technika, a lelkesedés vagy az agresszivitás volt-e, nem tudom. A futam utolsó harmadában többen is megelőzték, s végül a tizenharmadik helyen intették le. Pont most nincs, de a következő verseny Barcelonában lesz, ami hazai pálya, talán ott nagyobb szerencsével jár.

Petrov is végig nagyon szép versenyt futott, a kipördülésével együtt is, és a leintés előtti körökben bemutatott előzései előbb Schumacherrel, majd Webberrel szemben zseniálisak, profik, és gyönyörűek voltak, miközben a Red Bull Racing autói nagyon csúnyán beleszürkültek a mezőnybe. Úgy fest, Sebnek nem hoz szerencsét, ha pole-ból indul: első rajtkockából megkezdett versenyén idén még nem jöttek össze a dolgai, két hete Malajziában harmadik helyről tudott győzni.

A móka vége felé kommentátoraink arról kezdtek beszélni, hogy Button fogja vezetni a világbajnoki tabellát, és már két győzelme lesz az idei szezonban, ám leszögezték, hogy még van 13 kör a versenyből. És – teszem hozzá nagyon halkan –, 15 futam is, úgyhogy én bajnokot azért még nem avatnék, főleg a jelenlegi kiegyenlített erőviszonyok között. A számítások azonban bejöttek: a futamon végül Button és Hamilton szerzett kettős győzelmet a McLarennek az ''interslick'' gumikon, xD míg a további pontszerző helyeken Rosberg, Alonso, Kubica, Vettel, Petrov, Webber, Massa és Schumacher osztozott. (Bár én ezt nem tekintem végleges sorrendnek, hiszen ki tudja, mit ítélnek a Vettel-Hamilton eset kapcsán.)

De a néhány mondat elég hosszúra nyúlt, úgyhogy most búcsúzom.
pusszancs =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése