2011. március 27., vasárnap

F1 2011 - Round 1 - Ausztrál GP

Fölényes Vettel-győzelem, meglepő Petrov-dobogó, némi unalom és butaságokból adódó büntetések sorozata  jellemezte a 2011-es Forma 1-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat. Úgy tűnik, a Red Bull át tudta menteni a fölényét tavalyról, miközben a Mercedes még mindig kotlik, és a Ferrari sem találja azt a formát, amit az előző szezonban mutatott.

Annak dacára, hogy szabálymódosítások szempontjából úgy mentünk neki az évadnak, hogy a hangsúly az előzésen volt, abból nem láthattunk sokat az Albert parki körözgetés alatt. A technikai paraméterek módosításától, a DRS-rendszer bevezetésétől, valamint a KERS alkalmazásának újboli engedélyezésétől a FIA az előzések számának drasztikus növekedését várta, ám csalódniuk kellett. Az újítások Melbourne-ben nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.
A sima rajtot követően Vettel magabiztosan őrizte vezető pozícióját, nem zavartatva magát a mögötte zajló kakaskodástól. A viszonylag hátulról induló Barrichello már az első kanyarban a sóderben nyitott, megismételve az időmérőn nyújtott produkcióját, ami előrevetítette egész versenyének alakulását. Jaime Alguersuari és Michael Schumacher sem ez után a futam után fog életre szóló barátságot kötni, mivel autóik ismerkedése mindkettejüknek egy-egy boxkiállást eredményezett az első kör végén. A rajt másik nagy vesztese a spanyolok kétszeres bajnoka, Fernando Alonso, aki az ötödik helyről egészen a kilencedik pozícióig csúszott vissza.
Az első tíz forduló viszonylag eseménymentesen zajlott, körökön keresztül azt figyelhettük, amint DRS ide, KERS oda, Button nem tudja megelőzni Felipe Massát. A pontot az ügy végére az tette hogy a brit pilóta a pálya levágásával, szabálytalanul tett szert előnyre Massával szemben, amit a versenybírók egy - teljesen jogos - DTP-vel jutalmaztak.
A szezon első boxkiállásai rendben zajlottak. A huszonharmadik körben aztán Pastor Maldonado, Timo Glock és Heikki Kovalainen mellett újabb névvel bővült a kiesettek listája: Michael Schumacher kényszerült befejezni a versenyt. A német versenyző autója a rajtnál sérült meg, az Alguersuarival történt ütközése következtében. A baj nem jár egyedül, a Mercedes másik versenyzője is kiállni kényszerült a következő körben, miután a Williams brazilja csúnyán benézett egy előzést. A futam Arany Varjú díjasa egyértelműen a veterán Rubens Barrichello. Hosszú pályafutása során láthattunk már tőle lúzerséget szép számmal, de ahogy szerencsétlen Rosberget kigolyózta a versenyből, az nevetséges volt. Teljesen esélytelen szituáció volt. Barrichello a boxba hajtott egy orrkúpcserére, és folytatta a versenyt, ám ő is gazdagabb lett egy áthajtásos büntetéssel.
Míg Vettel szárnyalt az élen a Red Bullal, addig Webber az élmezőny végén evickélt. A második boxkiállásokat követően az ausztrál pozíciót vesztett Alonsóval szemben is, így visszacsúszott az ötödik helyre. A 48. körben jött el a pillanat, amit a futam elején vártunk: Button megmutatta, hogy lehet előzni. Az "áldozata" a verseny elejéhez hasonlóan Felipe Massa volt, a brit pilóta ezzel a manőverrel feljött a hatodik helyre.
Az utolsó tíz körön belül a két Ferrari még meglátogatta a boxot. Az olasz csapatnak nem jött be a három kiállásos taktika: Alonso a negyedik, míg a verseny leggyorsabb körét megfutó csapattársa csak a tizedik pozíciót tudta megcsípni. A kétszeres spanyol bajnok hiába csatázott Petrovval a dobogó legalsó fokáért, a Renault sofőrje bizonyult jobbnak, amivel még élesebbé tette a kontraszot a Kubicát helyettesítő Heidfelddel szemben; a német teljesítménye csak a tizenkettedik helyre volt elég. A futam leintése előtt a nem éppen remeklő Barrichello is a verseny feladására kényszerült, megkoronázva szenzációs teljesítményét.
A futamot követően a FIA kizárta a két Saubert, mivel szabálytalannak ítélték a hátsó szárnyukat. A vizsgálat alapján a mozgatható elem nagyobb szögben hajlik, mint a megengedett, így megfosztották Perezt és Kobayashit a kiharcolt hetedik és nyolcadik pozíciótól. (Szögezzük le, hogy itt három milliméterről beszélünk.) A pontszerző helyekre így a két Force Indiás, Sutil és di Resta fért be.
A konstruktőrök bajnokságát a Red Bull vezeti a McLaren és a Ferrari előtt.

Az eredmény:

 1. Sebastian Vettel - Red Bull-Renault
 2. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
 3. Vitaly Petrov - Renault
 4. Fernando Alonso - Ferrari
 5. Mark Webber - Red Bull-Renault
 6. Jenson Button - McLaren-Mercedes
 7. Felipe Massa - Ferrari
 8. Sebastian Buemi - Toro Rosso-Ferrari
 9. Adrian Sutil - Force India-Mercedes
10. Paul di Resta - Force India-Mercedes
11. Jaime Alguersuari - Toro Rosso-Ferrari
12. Nick Heidfeld - Renault
13. Jarno Trulli - Lotus-Renault
14. Jerome D'Ambrosio - Virgin-Cosworth

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nekem is bántja az "első tíz forduló" kifejezés a szemem, mert számomra nagyon focisan jön le - bár nem kizárt, hogy a hiba bennem keresendő.
    Arra tökéletes ez az írás, hogy mondjuk a NSO oldalán ki legyen téve, mint futam-összefoglaló, kicsit szabadosabb stílusban. Mert nem azt mondom, hogy nem te vagy benne, mert tény, hogy vannak benne tipikus "ki más, ha nem Brigcs írta" jellegű megjegyzések, de nekem egy dolog rettenetesen hiányzik belőle: TE magad.
    Gondolkoztam rajta, hogyan sajátíthatnád el jobban ezt a fajta leírást, de nem jutottam semmire, ne haragudj! :D
    Viszont, ha te rájössz feltétlen oszd meg velem is!
    Xx

    VálaszTörlés
  2. Ja, és még annyit, hogy go Vettel előre :D

    VálaszTörlés
  3. szia Kinguuu!!!
    Köszönöm a véleményt, ennyi idő elteltével is :D Láttam már, h írtál, csak lusta (illetve nem lusta, csak energiatakarékos) voltam visszaírni, de ne legyek már bunkó, szóval válaszoltam :D
    Nem haragszom :D
    És igen, GO Vettel! :D
    xoxo

    VálaszTörlés