2012. december 27., csütörtök

"Az élethez kell egy kis adrenalin."


"Pete Dunham élete megtanított arra, mikor álljak a sarkamra.
A halála pedig arra, mikor álljak félre."


Múlt éjjel (vagy inkább hajnalban) fél év alatt körülbelül negyedszer láttam valamelyik csatornán a 2005-ben készült Huligánok (Green Street Hooligans) című filmet.


Amikor elkezdődött a fősuli, az egyik csoporttársammal nagyon jóban lettünk. Egészen júniusig azt hittem, hogy jó barátom, de aztán rá kellett jönnöm, hogy tévedtem... De mindegy, ez egy másik mese. :D Most annyi a lényeg, hogy ő elsős korunktól kezdve mondogatta, hogy a Huligánok milyen jó film, és mindenképp nézzem meg... A sors iróniája, hogy pont akkor láttam a filmet, mikor összevesztem a "barátommal", így már nem mesélhettem el neki, hogy igaza volt: tényleg baromi jó.


A film sztorija nem túl bonyolult: adott egy srác, Matt, aki újságírónak tanul a Harvardon, de a szobatársa (valami politikus fejes arrogáns, elkényeztetett kis szemefénye) ráveri a drogbalhéját, ezért Mattet kicsapják. Főhősunk szedi a sátorfáját, és Londonba utazik a nővéréhez, Sharonhoz. Itt találkozik Sharon férjével, Steve-vel, és Steve öccsével, Pete-tel. Mivel Steve programot szervezett a feleségével, Pete gondjaira bízza Mattet, aki először vonakodik bébisintért játszani, végül aztán megkedveli a srácot, és magával viszi a meccsre. Ez a lényeg: a foci. Kiderül, hogy Pete vezeti a West Ham drukkerek keménymagját alkotó "céget", a GSE-t.
Minden csapatnak van cége, és mindnek az a célja, hogy az legyen a legrettegettebb szurkolótábor az országban. A csapatok cégei minden meccs után összetűzésbe keverednek, és alaposan helybenhagyják egymást. Itt dől el, hogy melyik cég a legtökösebb. Ki tudja jobban megverni a másikat?
Mattet beszippantja a "labdarúgás" és az utcai bunyók világa, beilleszkedik a cégbe, és hamarosan minden témában jártas tudja, hogy a GSE-nél van egy jenki. Pete jobbkeze, Bovven (az a pasi, akit a Sweet Nothing klipjében is jól megagyalnak, tudjátok ;D ) a többiekkel ellentétben azonban nem kedveli Mattet, és odáig fajulnak a dolgok, hogy felkeresi a West Ham és a GSE legnagyobb riválisának, a Millwall csapatának cégét, ez a lépés pedig tragédiába torkollik...


Néhány kedvenc idézetem a filmből:

"Pont ez a lényeg. Az élethez kell egy kis adrenalin."

"Nem is az a legjobb, hogy számíthatsz a barátaidra, hanem hogy ők számíthatnak rád."

"Pár ütés után rájön az ember, hogy nincs is üvegből. Azután pedig már meg is halna, ha nem feszítheti végletekig a húrt."

"Bárki legyen is, vagy bármit tett - ne üsd, amíg a földön van!"

"- Haza kell menned.
 - Én már nem tudom, hogy hol vagyok otthon.
 - Azt már tudod, hogy hol nem."

"Nem mi öltük meg a fiadat, hanem te. Mert nem tudtál vigyázni rá."



Nem egy vidám film, de szerintem nagyon érdekes, és rendkívül tanulságos. Barátságról, hűségről, bosszúról, családról; életről - és halálról...
Mindenkinek ajánlom - nem számít, ha valaki nem szereti a focit (ám meg kell hagyni, nem értem, ez hogyan lehetséges. :D )

Akit felcsigáztam, ITT megnézheti a filmet online, magyar szinkronnal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése