2013. január 27., vasárnap

I'm not impressed. At all.

Múlt hétvégére az MTV videótárába felkerült mind a 30 szám, amit hallhatunk majd A Dalban, és elkezdtem végighallgatni őket, s közben leírni, hogy egy-egy dalról mit gondolok. Azonban egyéb elfoglaltságaim miatt csak néhány dalon jutottam túl, és mire megint időm lett volna nekiülni a listának, már eltűntek a dalok a lapról...-_-" Szerte-szét a netről, innen-onnan meg nem akartam keresgetni, ezért úgy döntöttem, megvárom, míg visszakerül a hivatalos oldalra. :D De most már IDGAF, egy hét van hátra az első elődöntőig, előszedtem az eschungary listáját, és adj neki! :D

Elöljáróban annyit a véleményemről, hogy:


Mondhatnám úgy is, hogy a tavalyi nemzeti válogatóhoz képest a résztvevő dalok száma és azok minősége között sajnálatos módon fordított arányosság áll fenn. Tavaly a 20 dalból legalább ötöt tudtam mondani első blikkre, ami megragadott; most harmincból hármat (se). :S :'D


1. Veca dala elsőre nem tetszett igazán. Őt a CsISz óta nagyon szeretem, az X-Faktorban is szorítottam neki annak idején, de most azt kell mondjam, meglepődnék, ha a magyar publikum őt (illetve ezt a dalt) választaná az Eurovízióra. Erre még nem érett meg Európa, úgy érzem. :D
Az eleje kicsit olyan furi nekem, míg hallgattam, azon morfondíroztam, hogy "te jó Isten, ha ez a legjobb harmincban volt, mit várjak a többitől? O_o" A refrénnél aztán kezdtem megérteni, miért esett rá a választás, de a vége megint olyan izéééés... Szóval nem tudom. :D Érdekes. :D

2. Völgyesi Gabi hangja teljesen egybeforrott a Unique névvel, elég furcsa látnom, hogy "szólóban" tolja a számot. A Csak te légy egyébként megfogott. :) Nem kell ennek angol verzió, simán el tudom képzelni Malmöben így, ahogy van. :) Kíváncsian várom, hogy Gabi milyen klippel - és színpadképpel - rukkol elő.
Szeretem egyébként az ilyen dalait, az Ugye mindig itt leszel? studio session verzióját is sokkal jobbnak tartom a másiknál. :)

3. Puskás Peti nótája tetszetős. A tavalyi Csillagok egyelőre jobban tetszik, mint az Amíg a tűz ég, de talán csak azért, mert már ismerem és megszoktam. :) Nagyon sokat hallgattam azt a dalt az elmúlt bő egy évben. :)
Ahhoz képest, hogy a tavalyi magyar válogatóig azt sem tudtam, ki az a Puskás Peti, most már neki drukkolok. :'D #ESChatás

4. Gyurcsík Tibi tavalyi dalát nagyon szerettem angolul és magyarul is, ez az idei szerintem nem lett annyira jó. :( Túl magasra tette a lécet. :D Veca mellett számomra ő a másik nagy csalódás. Ettől függetlenül Team Tibi! :)

5. A Ne engedj el elég... érdekes, hogy úgy mondjam. :D Tény, hogy Odettnek van egy stílusa, amit a nagyközönség gyomra nem feltétlenül vesz be könnyen, de a Van az a pillanat a kedvenc magyar nyelvű dalaim közé tartozik (amiből nincs sok egyébként :'D). Magyarul tudva nagyon fura ez a dal, de a külföldiek talán honorálnák pontokkal ezt a kissé egzotikus hangzást. :'D Ezen még gondolkoznom kell. :D

6. A Vastag-tesókat mindig imádtam, de Tomi dala most Vecáéhoz és Tibiéhez hasonlóan a "többet vártam tőled :( " kategória versenyzőinek számát szaporítja.
Nem is tudom... ahogy hallgatom, inkább valami Disney-mese egyik betétdalaként tudnám elképzelni, az egyik meghatós-sírós jelenet alá, nem az Eurovízió színpadára. :D
Bár Tomika dalaival mindig hektikus volt a viszonyom: az is sok időbe telt, mire a Soha még megtetszett... Hányszor lenémítottam a MusicPlus-t, mikor elkezdődött, te jó ég... :'D De aztán annyiszor hallottam a zenecsatornán (nyugodjon békében :'( ) hogy végül megszerettem. :D #GoodSong #OldTimes

7. Ami Szabó Ádámot illeti, már a CsiSz-ben sem értettem, amikor a Fairytale-t "énekelte", hogy egy harmonikás miért akar énekelni, főleg ha nem is tud... Ott van neki a kis hangszere, játsszon rajta (vagy kérje meg a csaját, hogy játsszon vele ő xD ), felejtse el ezt a vokál-dolgot, mert nem megy neki. Nincs szép hangja szerintem.
Egyébként közben harmonikázni fog? Mert belőle nem lesz egy Alex Rybak, azt garantálhatom. ;) Neki ment, hogy egyszerre énekelt és hegedült, de Ádinak bőven van még hová fejlődni. :D

8. Baricz Gergőt nagyon bírtam az X-Faktor... elején. Csak aztán jött az óriási problémája, amit úgy hívtak, hogy Keresztes Ildikó, és elveszett a fiú varázsa. Nagy kár, hogy Ildi lett a mentora, kiölt belőle mindent, ami  szerethető volt.
A Verával történt szakításáról írt száma elég szép volt, bár hatásvadásznak éreztem...
A Húzról annyit, hogy elsőre még nem vagyok meggyőzve, de ha hallanám még párszor, szerintem megszeretném. És úgy vélem, Európa is szeretné. :)
Meghallgattam az angol verziót, a Stuck On You-t is. Ha ő jut ki, könyörgöm, a magyart vigye Malmöbe!

9. Mrs Columbo... Ez most komoly? Komoly?! pffffffffffffff...
Na jó, nagyvonalú leszek, és ráfogom arra, hogy nem tetszik, hogy a jazz olyan messze van tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől. :D

10. ByeAlex... ez is mi? Erről sem hallottam még.
Ééés igen, fuck yeah, még egy lassú szám... Mi a jó isten van, az idei nemzeti válogatón végig aludni fogunk?
Rádióban végül is elmenne ez a szám, kólával, de az ESC... hááááááááááát... neeeeeeeeeeeeeeeee.
A vége: "Ez így jó nekem, ez a dal" - örülök, hogy legalább valakinek. xD #I'mNotImpressed.

11. Agárdi Szilvi - Pál Dénes... emberek, most őszintén: ki a rossebek ezek egyáltalán? :'D Soha nem hallottam még róluk, és ahogy ezt a szart hallgatom, nem is baj. :'D Szerintem ez kimondottan pocsék. #NoWayToVoteForThem

12. Amikor először láttam a zsűritagok és a versenyzők névsorát, kb. a hajvonalamig szaladt a szemöldököm... Kicsit fura, Rácz Gergő úgy indul a versenyben, hogy a pontozók között ott ül az egyik országos cimborája, szóval nem vagy egyedül, Icu. :D Mellesleg a Csak állj mellém sem tetszik. xD #minőmeglepetés

13. Ez a Rami is kicsoda? Puzzle című nótájáról nem fogom megjegyezni, maximum annyi emlékem marad róla, hogy nem túl jó. Ennek a szőke tündérkének nagyjából annyi hangja van, mint VV Zsófikának a Rágógumiban. Egyébként angol verzió is készült a dalhoz, de nem sokkoltam magam a szükségesnél jobban.

14. Újabb (számomra) ismeretlen banda: Background. A Neonzöld nem rossz, csak szóljon valaki a kislánynak, hogy ne énekeljen magasan, mert olyankor gáz a hangja. Egyébként olyan why not? érzésem van. :D Egy próbát megérne. :D

15. A Mindhalálig várni rád megint egy lassú dal... Éliás Gyuláról tudom, hogy valami marha nagy guru a magyar zenei életben, de én csak annyit tudok róla, hogy ő volt az egyik énektanár az X-ben, de az az én szegénységi bizonyítványom. :D Egyébként nem tetszik a hangszerelés...

Féltáv... Istenkém, nem bírom tovább... xDDD

16. A Valami más nem rossz... Csak igazat kell adnom a szóbeszédnek, miszerint nagyon hajaz az Alufóliára. #gáz Ennek is van angol verziója, I Gotta Fly címmel, de ez csak egy újabb pofon a szarnak. :D Polyák Lilla egyébként ismeretlen számomra, mivel az a musicelanyámkínja műfaj, amiben ő utazik a szintén musicalanyámkínjás pasijával, nem az én pályám. De legalább szép nő. :) :D A YouTube-os profilképén legalábbis kurvaszép. :D És amúgy a hangja sem rossz, csak hát jah... Loreen2. #fúj

17. Kállay Saunders András egyáltalán nem szimpatikus nekem - konkrétan rühellem a csávót. A számai valahogy mégis tetszeni szoktak, ami miatt még idegesítőbbnek találom a gyereket. -_-" :D A My Baby esetében ez nem áll fenn: örülök, hogy végre van egy száma, amit utálhatok. :D
Talán a "gagyi" jelzőt tudnám rásütni, amivel elég érzékletesen leírhatnám a színvonalát.

18. Bogitól nem vártam sokat, már csak azért sem, mert Barbie írta a dalszöveget... :D A hangja nem olyan vészes, mint amilyenre számítottam, alig irritáló, de maga a zenei alap - ha az előbb András számát legagyiztam, akkor ez - übergagyi.

19. Keresztes Ildikó hangja nagyon szexuális: bassza a fülem. Az X egyik adásának elején nem volt rossz az előadásában a Skyfall, de ez az egyetlen pozitívum, amit fel tudok hozni az oldalán.
A Nem akarok többé játszani is lassú dal, hát persze... Komolyan mondom, már el sem csodálkozom...

20. A United-nak volt régebben pár dala, amiket szerettem, a Végső állomást a mai napig szívesen hallgatom, de a Tegnap még más voltál nagyon nem jön be.

Akkor az utolsó harmadot indítsuk a cigány-blokkal:

21. A Plastikhead-del alapvetően semmi problémám, a Dér Henivel közös Hol volt, hol nem volt, és a Bencsik Tamarával közös Remegjen a föld kimondottan jó dalok (sőt, a HVHNV-nak angol verziója is született, és az is cool). :) Gáspár Lacit utálom, a hangját, az összes számát, mindent... Nem fér a fejembe, hogy a DJ-páros miért erőlteti ennyire a vele való munkát. Ez már a harmadik vagy a negyedik közös számuk - mellesleg az első, amit meghallgattam. Ha más énekelné, szeretném ezt a dalt, mert tetszene, így viszont abszolút felejtős. Nagyon nagy kár érte. :( Mert egyébként jó.

22. Uhh. Értem, hogy Icc mire írta, hogy Mohamed Fatima dala nagyon cigányos. Mikor olvastam a csajszi bejegyzését, még a röhögéstől sírtam, most kínomban. Fúúúúúú. Egy percet és 13 másodpercet bírtam belőle. Off. Hogy került ez a nemzeti döntőbe, emberek???

23. Fehér Zoltán megint a "hagyjuk" kategória. Az X-Faktorban is rühelltem ezt a gyereket, alig vártam, hogy kiessen, és borzasztó idegesítő, hogy nem lehet tőle megszabadulni. Egyébként nem tetszik egyáltalán ez a dal. Szarul van hangszerelve, a gyereknek semmi hangja, a szöveg pedig... Geszti Petinek nem ez élete munkája, maradjunk annyiban.

24. Burai Krisztián is abszolút új név számomra. Született szívtörő... hát, öhm... neeeeeeeeee.



25. Palcsó Tomi sem tartozik a kedvenceim közé. Az Ezt látnod kell sem segített neki, hogy nőjön valamennyit a szememben. :D

26. A Flash Travel nevű formáció sem az az együttes, akiről hallottam volna bármit is korábban. Soha ne add fel az álmaidat című dalukról most annyit nyilatkoznék, hogy nem ESC-re való.
Mellesleg kellenek az ilyen típusú, buzdítós-lelkizős számok - csak nem nekem. :D Én nem szeretem az ilyesmit.

27. Következzék egy újabb versenyző a tini-blokkból: Brasch Bence. A Túl egyszerű megint nem olyan dal, ami illeszkedne az ízlésvilágomba, és most nem is abba kötök bele, hogy SP írta a szövegét. :D

28. Cserpes Laura már többször is repült a Megaszarból ha jól tudom, szerintem nem is ok nélkül... Ha valakinek nincs hangja, miért nem fogadja el a tényeket, és törődik bele? A férjével készített száma is elég szánalmas volt, és a szóló nótái sem tetszenek. Érdekes módon talán az Élj pont úgy lehet a kivétel. Elsőre nem tetszett, de ha rávenném magam, hogy még négyszer-ötször végighallgassam, TALÁN megváltozna a véleményem. Talán nem. :D

29. Hoffmann Mónitól sem vártam sokat, bár azért a szövegben valamennyire bíztam, mivel szerzője nem más, mint "a puskáspeti", de még így sem mondanék rá igent ESC-kérdésben.

Óóó jeeee, el sem hiszem, hogy végre az utolsó jön... xD

30. Utoljára hagytam Radics Gigit, ennek is oka van. Egyszerűen gyűlölöm azt a picsát. Próbálja utánozni a zseniális Christina Aguilerát és a még zseniálisabb Beyoncét, de a nyomukba sem érhet a kis szerencsétlen. Irritál a hangja, az egész megjelenése, ahogy teszi az agyát, a szó szoros értelmében minden. De leginkább az, hogy mennyire el van tőle ájulva mindenki. Hát majdnem a falnak mentem, mikor néhány héttel ezelőtt jöttek a hírek, miszerint sok előadó a visszalépést fontolgatja a versenytől, mert kiderült, hogy Gigi is indul, és nem akarnak ellene versenyezni, mert semmi esélyük... Na hát azért álljon már meg a menet! Mit tett le az a kis taknyos az asztalra?? Attól, hogy megnyert egy hipergáz tehetségkutatót (ahol nem is voltak tehetségek), még nem lesz belőle Whitney Houston. Nem kellene ennyire sztárolni, mert mocskosul nem érdemli meg.
A száma egyébként szar. Ez a tömör véleményem róla. :D
Menjen nyávogni valahová máshová, ne égessen minket az Eurovízión.


Összegezve, akit most esélyesnek tartok (vagy inkább mondjuk úgy, hogy akiket szívem szerint küldenék - azért, mert tetszik a daluk, vagy azért, mert úgy gondolom, hogy nemzetközi szinten helyt tudnának állni a fesztiválon):

Völgyesi Gabi
Puskás Peti
Odett talán
Baricz Gergő talán
ha Gáspár Lacit kirúgnák, mehetne a Plastikhead is, egy normális énekessel
Background talán


Ezek persze csak az első benyomások, még bőven alakulhat a véleményem. :D Lehet, hogy az egyik olyan dal lesz pár hét múlva a kedvencem, amit most csúnyán lefikáztam. :D Szokott ilyen lenni. #ThisIsHowIRoll. :D

2 megjegyzés:

  1. Jó hát a közös pontunk maradjunk annyiban, hogy Peti és talán Gergő. Meg ami nagyon rossz xD De ezt már te is írtad. :D
    Szerintem egyébként Fatima fog menni. Van egy ilyen érzésem... Égetjük magunkat megint :'D #hungary
    Örülök, hogy végre olvashattam a te véleményedet is. :D Már nagyon kíváncsi voltam :D

    Ui.: Remélem azért Gergő meg fog győzni az élő adásban ;D

    Icc

    VálaszTörlés
  2. Jajj azt lefelejtettem, hogy Tipikus Brigcs stílusban írtad meg a véleményed. :D Nem köntörfalaztál! :D ♥

    VálaszTörlés